Kom in de Kas Onder Glas dossier: Kom in de Kas

Enthousiaste telers zetten deur open voor consument

De glastuinbouw kon er het afgelopen weekend niet omheen: het was weer tijd voor Kom in de Kas. Met de inzet van vele vrijwilligers in ruim twintig gebieden en creatieve inzet van de beperkte financiële promotiemiddelen, is het ook dit jaar gelukt om ruim 200.000 bezoekers in de kassen te krijgen. Al meerdere jaren draagt Onder Glas een steentje bij door een extra editie over Kom in de Kas te maken, die tegelijk verschijnt met de editie van maart.

Doelstelling van deze speciale uitgave is om het evenement bij de ondernemers onder de aandacht te houden door enthousiaste deelnemers en organisatoren aan het woord te laten. In de loop der jaren is derhalve een leuk en boeiend dossier opgebouwd van ondernemers die op creatieve wijze de duizenden bezoekers aan hun bedrijf informeren over de actualiteit in de glastuinbouw.
Uiteraard zijn die artikelen van de afgelopen jaren ook digitaal terug te lezen. Door op de website van Onder Glas in het zoekvenster ‘kom in de kas’ in te typen, verschijnt een complete lijst van artikelen over de open dagen van de glastuinbouw. Medio april zijn ook de artikelen van 2016 te vinden op de website.
Wellicht dat al die visies en ervaringen extra inspiratie bieden aan deelnemers in 2017. Dat wordt vanwege de 40e editie ongetwijfeld een extra bijzondere Kom in de Kas.

Roger Abbenhuijs