Albert Heijn heeft donderdag de AH Groenteboost gelanceerd, een nieuwe persoonlijke digitale service voor klanten die met vragen zitten over groente. Met de AH Groenteboost kan de consument via Facebook Messenger direct in contact komen met het zogeheten versteam van Albert Heijn. Deze online groentecoaches voorzien de klant van tips, weetjes, inspiratiefilmpjes en recepten.

Dit initiatief heeft volgens Albert Heijn als doel de klant te inspireren om gedurende de dag meer groenten te eten. “Ik zie dat veel ouders en kinderen wel meer groente willen eten, maar vaak niet weten hoe. Albert Heijn maakt groente eten met deze aanpak nog toegankelijker en laat zien dat het eten van groente makkelijk, maar vooral lekker is”, zegt Drs. Tamara de Weijer, huisarts en ambassadeur van het Nationaal Actieplan Groente & Fruit, in een reactie op het initiatief.

Onderzoek naar consumptie

Albert Heijn is gestart met dit initiatief vanwege de resultaten van het onderzoek ‘Hoe eet Nederland groente?’. Hieruit blijkt volgens de marktleider dat veel consumenten overdag geen groente eten. 46 procent van de Nederlanders eet het nooit bij het ontbijt en 36 procent nooit bij de lunch. Ook eet slechts 8 procent van de Nederlanders groente als snack. Bij ruim driekwart van de Nederlanders staat bij het avondeten groente op het menu. 75 procent van de Nederlanders zou te weinig groente eten.

Bron: Distrifood. Foto: Albert Heijn.

Gerelateerd