Royal Brinkman bundelt haar kennis online in een nieuw onderdeel van de webshop: de Kennisbank. Klanten kunnen hier terecht voor informatie die hen ondersteunt bij de dagelijkse bedrijfsvoering in zeven thema’s.
Van uitleg over het kiezen van de juiste spuitdop tot informatie over de bestrijding van ziekten en plagen, en van een stappenplan voor een hygiënische teeltwisseling tot een overzicht van de benodigde voorbehandelingsmiddelen per teelt: deze informatie is allemaal terug te vinden in de Kennisbank.
Voor elk thema hebben de productspecialisten van Royal Brinkman hun belangrijkste tips, adviezen en video’s verzameld. Die thema’s zijn: teeltwisseling, gewasverzorging, gewasbescherming & desinfectie, verpakking & ontwerp, mechanisatie, technische projecten en service-artikelen.
Dit sluit aan op de steeds grotere behoefte aan selfservice: bij vragen hoeft de klant niet altijd de telefoon te pakken om de specialist om advies te vragen, maar kan hij het antwoord snel zelf terugvinden in de digitale Kennisbank.
Kennis op zak
E-commerce manager Rob Helderman over de Kennisbank: “Als specialist op het gebied van glastuinbouw biedt Royal Brinkman haar klanten een totaalpakket: niet alleen op het gebied van producten in onze webshop, maar ook op het gebied van kennis. Royal Brinkman blijft immers een kennisbedrijf! Dit willen we zo veel mogelijk met onze klanten delen: via de Kennisbank zorgen we er voor dat telers die deze kennis altijd op zak hebben. Op die manier maken we het voor hen weer een stukje eenvoudiger. En daar draait het voor ons allemaal om: rust en gemak voor de klant.”
Royal Brinkman biedt via haar Kennisbank ook content van haar partners/leveranciers aan. Zo kunnen klanten ook documenten via Royal Brinkman downloaden. Denk bijvoorbeeld aan onderhoudstips, checklists en stappenplannen.
Bron/foto: Royal Brinkman.