Na de introductie van Reia in april 2017 en Aleia in november 2017 ontwikkelt Aleia Roses een nieuw toplabel voor zijn Red Naomi snijrozen. Daarnaast worden tests gedaan met nieuwe variëteiten, waarmee de kas in Soria in het noorden van Spanje zal worden uitgebreid.

Aleia Roses is twee jaar na de oprichting een gevestigde naam. Achttien maanden na de introductie van haar eerste rozen op veiling Royal FloraHolland zet het bedrijf stevig in op het telen en leveren van de hoogste kwaliteit roos, meldt het persbericht.

Directe verkoop stijgt

In de afgelopen twaalf maanden zijn 35 miljoen stelen verkocht, waarvan 30 miljoen via Royal FloraHolland en dan met name via de veilingklok. De directe verkoop via Royal FloraHolland stijgt, ongeveer 12% van de verkoop wordt in Spanje gerealiseerd.
Uit proeven van de Universiteit van Wageningen, FlowerWatch en Royal FloraHolland is gebleken dat de kwaliteit en houdbaarheid van de rozen is verbeterd. De houdbaarheid van de A1-sortering bedraagt 16 tot 18 dagen, bleek uit de meest recente test.

Spectrale camera’s

In overleg met Nederlandse experts worden nieuwe technologieën getest, zoals spectrale camera’s, waarmee nauwkeurige voorspellingen kunnen worden gedaan over de openingsstadia om zo op het juiste moment de rozen te kunnen knippen. Ook kan het bedrijf in het sorteerproces op elke gewenste hoogte doornen en bladeren automatisch verwijderen en zo maatwerk leveren aan haar klanten. Met MPS A, MPS GAP en IPM zet het bedrijf in op maximale traceerbaarheid en duurzaamheid.

Aleia Maxima

Het nieuwe toplabel Red Naomi-rozen zal onder de naam Aleia Maxima in de komende maanden op de markt komen. Volgens Luis Corella, oprichter en uitvoerend voorzitter van Aleia Roses, zijn in het afgelopen jaar enorme stappen gezet en wil hij met innovaties inspelen op de behoeften van de markt. “Met dezelfde passie en gedrevenheid van dag één zijn we klaar voor de volgende stap.”