Rijk Zwaan opent een permanent ‘experience center’ in Berlijn met het doel haar internationale retail partners te informeren en te inspireren. Het Retail Center is een van de twee thema’s van Rijk Zwaan tijdens de komende Fruit Logistica. Het andere thema is Knox, dat de verkleuring vertraagt van vers gesneden sla. Knox is genomineerd voor de Fruit Logistica Innovation Award 2017.
In de afgelopen jaren heeft Rijk Zwaan veel kennis en ervaring vergaard over de versafdelingen van food retailers en over de belangrijkste succes- en faalfactoren van productintroducties. Die vormt de basis voor het nieuwe Rijk Zwaan Retail Center, dat is gelegen in het hart van Berlijn. Hoewel de officiële opening pas op 3 april 2017 plaats vindt, biedt de veredelaar haar internationale retail partners de kans op een sneak preview in de vorm van een persoonlijke rondleiding tijdens de Fruit Logistica.
Knox: game changer
Vorige week kondigden de organisatoren van Fruit Logistica aan dat Knox ™ één van de 10 genomineerden is voor de jaarlijkse Innovation Award. De jury prijst de doeltreffende oplossing van Rijk Zwaan voor een al lang gekoetserde wens van convenience bedrijven. Knox ™ is de eerste natuurlijke oplossing voor het vertragen van verkleuring van vers gesneden sla. Reacties uit de markt geven aan dat Knox wordt gezien als een echte game changer voor de hele versmarkt.
“We zijn blij en trots om te worden genomineerd voor deze prestigieuze prijs”, zegt Manager Marketing & Business Development Jan Doldersum van Rijk Zwaan. “Knox verlengt de houdbaarheid, vermindert verspilling, bevordert de verkoop en verbetert de tevredenheid van de consument. Een perfect voorbeeld van de oplossingen die wij kunnen bieden aan de internationale productiesector.”