In 2017 startte PostNL het initiatief Flora@Home, een dienst die online retailers de mogelijkheid biedt om bloemen en planten online te verkopen, waarbij het postbedrijf verantwoordelijk was voor de logistiek en inkoop bij kwekerijen en verzending van de pakketten. Binnenkort zal de online dienst zelfstandig verder gaan en wordt het eigendom overgedragen aan Kwekerij Mostert.

In de afgelopen jaren hebben webwinkels in bijna heel Europa van deze service geprofiteerd, en honderdduizenden boeketten, planten en accessoires hebben hun weg gevonden naar consumenten in Europa.

Specialist in groene kamerplanten

Kwekerij Mostert is gevestigd in Nieuwerkerk aan den IJssel en bestaat al sinds het begin van de jaren 60. De potplantenteler is sinds 1975 gespecialiseerd in het telen van Schefflera. Daarnaast teelt het bedrijf Pilea, Syngonium, Philodendron, Monstera en Tillandsia. De kwekerij is opgericht door Frits Mostert Senior. Op dit moment zit de derde generatie in het bedrijf.
De laatste jaren is sterk ingezet op e-commerce. Deze tak van het familiebedrijf verstuurt jaarlijks honderdduizenden pakketten met kamer- en tuinplanten voor meerdere webshops.

Bundeling van expertise

Flora@Home zal binnen deze groep de onderneming zijn die de orderafhandeling aanbiedt aan aangesloten webshops, retailers en marktplaatsen. Momenteel is de logistieke operatie nog gevestigd in Aalsmeer, maar deze zal geïntegreerd worden in Nieuwerkerk aan den IJssel. In dit centrum wordt de expertise van beide ondernemingen gebundeld. Ook zal het volledige team van Flora@Home onderdeel gaan uitmaken van het nieuwe e-commerce bedrijf.

Op de foto de volledige directie van Kwekerij Mostert. Van links naar rechts: Matthias Mostert, Frits Mostert, Jesse Mostert, Ruben Mostert, David Mostert.