De drie bedrijven Atlantic Growers, Zuidgeest Growers en Vitapep waren al nauw verbonden met elkaar. Nu is deze samenwerking verder verstevigd en smelten de bedrijven samen tot één onderneming onder de naam Frestia.

De directie bestaat uit Wim Zuidgeest (algemeen), Marc Zuidgeest (operationeel) en de nieuwe directieleden Frank Barendse (financieel) en Patrick Franken (marketing en sales).
Met een totale oppervlakte van 33 hectare verdeeld over locaties in Nederland en Portugal is de jaarrond beschikbaarheid geen probleem. Dat maakt deze onderneming tot een betrouwbare handelspartner. Het vooruitstrevende bedrijf legt het accent op smaak, innovatie en klantgericht denken.

Groeistrategie beter waarborgen

Van de familienaam Zuidgeest wordt dus afscheid genomen. Maar van de cultuur van het familiebedrijf zeker niet. Waarom dan deze stap? Wim Zuidgeest: “Met meer aandacht en specialisme in het bedrijf zijn we in staat om intern en naar klanten toe nog beter te presteren. Op deze manier kunnen we onze continuïteit en de bijbehorende groeistrategie beter waarborgen.”

Harvest House

De focus van Frestia ligt op de teelt van specialties in paprika’s en tomaten. Hoogwaardige smaak en kwaliteit staan daarbij altijd centraal. Om die ambitie waar te kunnen maken beschikt het bedrijf over teeltbedrijven in zowel Nederland als Portugal, zodat jaarrond kwaliteitsproducten geteeld en verpakt kunnen worden. Het bedrijf blijft aangesloten bij telerscoöperatie Harvest House en ook Vitapep blijft als consumentenmerk bestaan.