Langs de A20 verrijst in 2019 het nieuwe pand van telersvereniging Prominent. De activiteiten die momenteel in de twee huidige kleinpakvestigingen plaatsvinden, verhuizen in de toekomst naar het nieuw te bouwen gebouw. Volautomatische verpakkingslijnen zorgen binnen de nieuwe faciliteit dat jaarlijks 250 miljoen verpakkingen met tomaten hun weg naar de klant vinden; twee keer zoveel als de huidige jaarlijkse productiecapaciteit.

De geplande nieuwbouw is onderdeel van het strategische plan van Prominent. De telersvereniging heeft de ambitie om binnen alle belangrijke segmenten een flinke groei te realiseren om zo haar positie als ketenregisseur zeker te stellen.

Groei

Zowel de grootte van het areaal als de belangrijkste tomaatsegmenten vertonen groei. Prominent staat hierdoor voor de uitdaging om voldoende capaciteit te bewerkstelligen om de gegroeide hoeveelheid tomaten voor de klant te kunnen verpakken. Met de nieuwbouw verwacht de organisatie straks alle faciliteiten in huis te hebben in combinatie met voldoende schaalgrootte om te voldoen aan de wensen van de markt.

One-stop-shop

De nieuwe verpakkingsfaciliteiten bieden Prominent ook de ruimte voor een nauwere samenwerking met Paprico, Purple Pride, Sweetpoint en Green Daimonds, die binnen de coöperatie DOOR partner zijn van Prominent. De telersvereniging is momenteel in gesprek met de partijen over de mogelijkheden. Door naast tomaten ook andere kleine vruchtgroenten te verpakken, kan de nieuwe locatie klanten het gemak van een one-stop-shop bieden.

Meegroeien

Door gebruik te maken van de nieuwste technieken en automatiseringen, kan Prominent in het nieuwe pand sneller inspelen op wensen van retailers, foodmarkets en andere klanten. Doel van de verbouwing is om de leden, partners en medewerkers van de telersvereniging mee te laten groeien met de organisatie.

Bron en afbeelding: Prominent.





Gerelateerd