Een bijzonder moment voor de germini-telers van Colours of Nature. Woensdag 5 september oogstte en doopte Frits van Eerd, CEO van Jumbo Supermarkten, op het bedrijf van Willem en Ruud Batist in Maasdijk de eerste Jumbo Germini. De bloem heeft de kenmerkende kleur van de supermarktorganisatie en is vanaf volgende week exclusief te bewonderen in alle vestigingen, als monoboeket of in een gemengd boeket.

Met gepaste trots − allemaal gekleed in hetzelfde overhemd − genoten de gerberatelers van de vooruitstrevende telersvereniging van dit bijzondere moment. De unieke germini, veredeld door Schreurs, staat immers symbool voor de hechte samenwerking tussen telers en retailer. “Deze bloem gaat nooit meer uit ons assortiment”, stelde Van Eerd met klem. ‘Van klanten fans maken’, dat is ons motto, zo voegde hij daaraan toe. “Dat kan alleen met unieke producten van topkwaliteit. Met ‘gemiddeld’ kun je niet groeien.”

Onderscheidend

Het is een langgekoesterde wens om ook in bloemen en planten onderscheidend te zijn. “Bloemen staan niet vaak op het boodschappenlijstje van onze klanten, maar vormen wel een prachtig impulsproduct. Wij willen geen ‘bezinestationkwaliteit’ aanbieden, maar onderscheidend zijn in bloemen. Een eigen bloem is daar een belangrijk onderdeel van. Alleen samen kunnen we hier een succes van maken”, benadrukte Van Eerd, die en passant aangaf dat de supermarktketen voor het eind van 2019 opnieuw 130 nieuwe of vernieuwde winkels zal openen, waarvan een deel in België.

Goed te telen

Voor Colours of Nature is dit samenwerkingsproject een bewijs van groot onderling vertrouwen, zo zei voorzitter Willem Batist, namens de telersvereniging die jaarlijks goed is voor 250 miljoen stelen germini’s. De bijzondere gele bloem met een zwart hart omschreef hij als sterk en goed te telen. Na een eerste proef in 2016 werden in 2017 zo’n 1.000 planten getest, in de zomer van dit jaar volgde de eerste commerciële aanplant.
Via diverse communicatiekanalen, zowel online als in print, wordt de Jumbo Germini komende tijd onder de aandacht van de consument gebracht. Het brede bereik van de website en het eigen magazine staan garant voor een krachtige introductie.

Tekst: Roger Abbenhuijs.





Gerelateerd