Circa 200 glasgroente-, potplanten- en snijbloemenbedrijven zetten in het weekend van 7 en 8 april de deuren open voor het publiek. Deze tuinders zijn verspreid over 22 regio’s in Nederland. Met een vernieuwde website zorgt de organisatie dat bezoekers de deelnemers dit jaar nog beter kunnen vinden.
Thema van Kom in de Kas 2018 is een kleurrijke toekomst. De glastuinbouwondernemers laten dit weekend zien hoe zij elke dag smaakvolle groenten, kleurige bloemen en verrassende potplanten kweken. Daarbij zijn zij voortdurend op zoek naar nieuwe smaken, nieuwe kleuren en vormen. Natuurlijk is er ook aandacht voor techniek en innovatie. Op specifieke locaties en regio’s geven de telers uitleg over het gebruik van aardwarmte.
Voor elke wat wils
Door de grote diversiteit aan bedrijven die meedoen aan Kom in de Kas is er voor elk wat wils. Voor kinderen is er tijdens dit weekend ook een speciale activiteit: zij kunnen op zoek naar de 7 helden van de kas. Op een speelse manier krijgen ze dan extra informatie over 7 onderdelen van de kas. Kom in de Kas is het grootste publieksevenement van de Nederlandse glastuinbouw en wordt in 2018 voor de 41ste keer georganiseerd.
Digitale teaser
Tegelijk met de vernieuwde website www.komindekas.nl is er ook een 360 graden ’teaser’ gemaakt. De organisatie zet de teaser in om het publiek via de website en op Facebook te attenderen dat Kom in de Kas er weer aan komt. Mensen die niet kunnen wachten tot 7 en 8 april kunnen zo alvast een kijkje nemen in de virtuele kas. Deze 360 graden experience, de vrKAStour, staat op de website en biedt een kijkje in een tomaten-, gerbera- en potplantenkas. In de virtuele kas zijn veel wetenswaardigheden over de glastuinbouw verwerkt. Zo ervaart de bezoeker hoe high tech deze sector is.
Over Kom in de Kas
De circa 200 bedrijven zijn in het weekend van 7 en 8 april geopend; de exacte deelnemers en de locaties zijn op de website te vinden. Op afspraak is het in 19 regio’s mogelijk om al eerder een bezoek te brengen aan de kas. Kijk op www.komindekas.nl/groepsbezoek voor meer informatie. Kom in de Kas wordt mede mogelijk gemaakt door GroentenFruit Huis, Royal FloraHolland, Interpolis en Rabobank.
Tekst: Rob van Mil. Foto: Rolf van Koppen Fotografie.