Buiten is het nog fris, maar in de kassen merk je al dat de lente in aantocht is. Het nieuwe teeltseizoen staat voor de deur. De ondernemers zijn er klaar voor. Van alle kanten proef je het optimisme. Na de diepe crisis komt de tuinbouw weer tot bloei. De resultaten in de sierteelt en glasgroenteteelt zijn afgelopen jaar goed geweest. Daardoor zijn de opbrengsten gestegen en is er weer ruimte voor de broodnodige investeringen.

We zagen het vorig jaar al aan de bedrijvigheid bij onze exposanten. Toen stonden investeringen vooral in het teken van achterstallig onderhoud. Inmiddels zien we dat bedrijven weer gaan vernieuwen. Hier en daar verrijzen weer nieuwe kassen en ondernemers investeren in innovatieve technieken. Het Nieuwe Telen staat daarbij erg in de belangstelling, maar ook het inspelen op aangescherpte wet- en regelgeving. De tuinbouw neemt het voortouw om zich te onderscheiden in duurzaamheid.

Lentegevoel is merkbaar

Het lentegevoel is ook merkbaar binnen onze organisatie. Na dertien succesvolle edities van Tuinbouw Relatiedagen Gorinchem is de tijd rijp voor een nieuwe, internationale naam. Tijdens de veertiende editie lanceren we met trots onze nieuwe naam HortiContact. Dertien jaar geleden begonnen we als eenvoudige relatiebeurs in Rijswijk, maar door het succes van ons concept is de samenstelling van publiek en exposanten veranderd. We zijn intussen uitgegroeid tot een evenement dat tot ver buiten de landsgrenzen bekend is. Dit jaar begroeten we exposanten uit veertien landen. Steeds meer internationale professionals komen in februari naar Nederland en combineren hun zakelijke afspraken met een bezoek aan onze vakbeurs. Uiteraard juichen we deze ontwikkeling toe. De beursvloer is dit jaar uitgebreid met 1.000 m2, zodat er plaats is voor nóg meer exposanten. Dit geeft nog meer gezelligheid en drukte.

Nieuw aanspreekpunt

Er is meer veranderd. Jarenlang was ik, Ramon Schlepers, uw vaste contactpersoon, ondersteund door een team professionals. Dit jaar maakt u ook kennis met Anita Popken, die als adviseur vóór, tijdens en na de beurs aanspreekpunt is voor al uw vragen. Samen staan wij u graag te woord.

Digitale dienstverlening

Online voorregistratie als bezoeker kan via evenementenhal.nl/horticontact-go. De gepersonaliseerde badge die u ontvangt is het toegangsbewijs voor de vakbeurs. De badge is gekoppeld aan de smartphone-app die u kunt downloaden. Exposanten kunnen uw badge scannen en u hoeft geen visitekaartjes uit te wisselen. Met de smartphone scant u de QR-code op de stand en ontvangt u informatie via de e-mail. Folders en brochures hoeft u dus ook niet meer mee te nemen. Met de functie ‘Match & Meet’ kunt u aangeven welke onderwerpen u interesseren. Via de app komt u dan in contact met een voor u relevante groep exposanten. Dit maakt uw beursbezoek meetbaar én veel efficiënter.

Warmte en sfeer

Ondanks alle veranderingen blijven wij als organisatie zoals we altijd zijn geweest. Wij bieden u graag de warmte en de sfeer om met elkaar bij te praten. Natuurlijk volgens onze bekende Full-Service-Formule. Voor ons is het belangrijk dat u kunt terugkijken op een gezellig en informatief beursbezoek. We zijn er best trots op dat een dagje Gorinchem een begrip is geworden in de tuinbouw. Wij wensen u een prettig en informatief beursbezoek toe en een voorspoedig teeltseizoen.

Anita Popken en Ramon Schlepers, Adviseurs HortiContact Gorinchem

Gerelateerd