Bloemenbureau Holland is bezig om samen met een brede vertegenwoordiging vanuit de sector een nieuwe campagne te ontwikkelen om een extra omzetboost voor bloemen en planten te creëren op het moment dat de meest beperkende restricties omtrent corona opgeheven zullen zijn. Een campagne om gemiste momenten van samenzijn alsnog te kunnen vieren.

Inmiddels is een kick-off meeting per video georganiseerd met maar liefst 20 enthousiaste en toonaangevende vertegenwoordigers van de sierteeltsector. Deelnemers en geïnteresseerden zijn onder andere diverse veredelaars, telers, handelsbedrijven, Royal FloraHolland, VBW Centrale Vereniging Bloemendetailhandel, Glastuinbouw Nederland en AIPH.

Samen investeren

Tijdens de eerste onlinebijeenkomst voor deze campagne hebben we gemerkt dat er veel bereidheid is om de krachten te bundelen, samen in een campagne te investeren en versnippering tegen te gaan. De bedoeling is om eerst in grote lijnen een campagneplan te maken en dit voor te leggen aan alle partijen. Het is belangrijk dat alle deelnemers achter het plan staan. Deze extra campagne wordt mede gefinancierd door de betrokken stakeholders.

Positief gevoel neerzetten

Binnenkort presenteren we het eerste campagneconcept in een vervolgsessie. Doel is in de campagne een positief gevoel te laten doorklinken, waarmee we inhaken op het veranderende consumentengedrag. Tijdens deze crisis zijn er veel momenten waarop we niet samen kunnen zijn. Deze situatie raakt iedereen. Simone Dussine, countrymanager Nederland van Bloemenbureau Holland: “We ontwikkelen een idee waarbij we deze momenten alsnog met aandacht, met elkaar in alle vrijheid én met bloemen en planten kunnen vieren. Bloemen en planten staan immers voor verbondenheid en voor aandacht. Daarmee willen we de positieve eigenschap, de connectie tussen mensen, benadrukken.”
De campagne moet bij voorkeur in alle kernlanden (Duitsland, Frankrijk, Nederland en het Verenigd Koninkrijk) kunnen worden uitgevoerd. De startdatum hangt natuurlijk af van wat er wordt besloten over de corona-maatregelen. “We koersen op inzet van de campagne in de maanden na de zomervakantie.”